CENTRAL GROUP - nové byty, domy a nebytové prostory

Studentská architektonická soutěž

Nadační fond pro zdraví dětí
Central Group CENTRAL GROUP a.s.
Budova EMPIRIA (Motokov)
Na Strži 65, 140 00 Praha 4
(přímo u stanice metra Pankrác)
Infolinky: 226 222 222, 226 221 111
Otevřeno: PO - PÁ 8 - 19 hod.
www.central-group.cz
info@central-group.cz


Generováno:
Jaké zkušenosti mají s realitkami developeři

27.10.2014, E15

Anketa

  • 1) Spolupracujete s realitními kancelářemi a proč?
  • 2) Je potřeba nový realitní zákon?
  • 3) Jak by se mělo zlepšit fungování trhu s byty?

Otto Koval
obchodní ředitel KKCG Real Estate
1. Ano, spolupracujeme. KKCG Real Estate má štíhlou organizační strukturu, proto nám vyhovuje outsourcing činností, které nejsou naším klíčovým byznysem.
2. Ano. Kupujícím poskytne jistotu, že ten, kdo podniká v oboru, má odpovídající kvalifikaci a praxi.
3. Pokud mluvíme o tržním bydlení, tak jeho usměrňování státem by mělo mít dlouhodobou koncepci. Neustálé změny, například technických norem vlivem až nesmyslně důsledné aplikace evropských předpisů, časté změny v sazbách DPH nebo třeba nyní připravovaná novela zákona o DPH, která navrhuje změnu ve způsobu výpočtu podlahové plochy bytu pro účely DPH, rozhodně rozvoj trhu s byty nepodporují. Ministerstvo pro místní rozvoj by mělo nastavit dlouhodobě udržitelnou koncepci bytové politiky s jasnými pravidly pro poskytování podpory občanům, kteří se při pořizování bydlení neobejdou bez pomoci státu.

Martin Vachek
obchodní a marketingový ředitel Daramis Group
1. Spolupracujeme s vybranými kancelářemi na základě dlouhodobých zkušeností. Prostřednictvím těchto kanceláří rozšiřujeme zásah našich marketingových akcí.
2. Ano, práce realitního makléře by pak měla pravidla například v podobě požadavků na vzdělání a praxi. V současné době totiž může dělat realitního makléře prakticky kdokoli na základě živnostenského listu. Realitní makléři a klienti se pohybují v segmentu trhu, který pro klienty představuje zásadní finanční rozhodnutí jejich života, a měli by se rozhodovat na základě seriózních a relevantních informací, jež by jim měl poskytnout důvěryhodný agent.
3. Záleží na tom, z jakého pohledu se na trh s nemovitostmi díváme. Z pohledu klienta by se mělo jednat o to, aby získal správné a nezkreslené informace. Současně by mělo dojít ke sjednocení základní terminologie v nabídce, což by pak klientům umožnilo snadnější orientaci.

Dušan Kunovský
předseda představenstva Central Group
1. Central Group s realitními kancelářemi dlouhodobě nespolupracuje a ani to v budoucnu neplánuje. Naše image největšího rezidenčního developera v zemi je sama o sobě dost silná a klienti si k nám umějí najít cestu přímo. S vlastním prodejním centrem s maketami jednotlivých projektů a s unikátní vzorkovnou standardů si nedovedu představit přidanou hodnotu, kterou by pro nás mohla mít spolupráce s realitní kanceláří na českém trhu. Naopak jasnými negativy případné spolupráce jsou ztráta kontroly nad propagací produktu a navýšení prodejních nákladů o provizi, které by se muselo promítnout do ceny bytů.
2. Domnívám se, že nějaká regulace současné realitní "divočiny" je na místě. Jestli je ale správnou cestou zrovna tvorba zvláštního zákona, to nevím. Každopádně souhlasím s tím, že největším problémem českého realitního trhu je to, že se obchodováním s realitami může zabývat prakticky kdokoli i bez odborného vzdělání, prokazatelné zkušenosti nebo minimálního kapitálového zázemí.
3. Fungování trhu s byty se postupně zlepšuje přirozenými tržními mechanismy. Dobře vidět je to například na sektoru nových bytů, kde ubývá celkový počet developerů a tržní podíly se koncentrují mezi velké hráče, kteří na trhu působí často i dvacet a více let. Obdobný vývoj podle mě čeká i segment secondhandových nemovitostí a realitních kanceláří.

Naďa Ptáčková
generální ředitelka Skanska Reality
1. Nové byty v Praze prodáváme výhradně prostřednictvím vlastní realitní kanceláře Skanska Home Center. Pod jednou střechou tady klienti najdou vše, co souvisí s novým bydlením – od prvního kontaktu s realitním makléřem a hypotečním poradcem přes jednání týkající se dispozičních úprav a změn vybavení nového domova, konzultace bytového designéra až po vyřizování záležitostí spojených se záručními závazky. Jiného prostředníka pro prodej našich nemovitostí nevyužíváme, neboť si zakládáme na vysoké kvalitě služeb, které klientům během celého procesu poskytujeme. Navíc máme touto formou poskytování služeb stoprocentní kontrolu nad celým procesem, případně jsme schopni pružně reagovat na zpětnou vazbu od klientů.
2. Naše společnost je jednoznačně pro kultivaci místního realitního prostředí, a tedy i pro tvorbu nového zákona. Kauzy z posledních let, v rámci nichž některé realitní kanceláře či advokáti zpronevěřili svým klientům velké finanční obnosy, rozhodně k celkové důvěryhodnosti trhu s nemovitostmi nepřispívají.
3. K celkově lepší kvalitě servisu by zajisté napomohla regulace trhu zahrnující například nutnost pojištění realitních kanceláří proti úpadku či pro případ zneužití důvěry, dále zavedení oddělených účtů a také povinné kvalifikační předpoklady makléřů.

Tomáš Pardubický
generální ředitel Finep
1. Spolupráce mezi developerem a realitní kanceláří připadá v úvahu ve dvou rovinách. Zaprvé prodej nových bytů, zadruhé pomoc klientovi s prodejem/pronájmem původní nemovitosti. Prodej nových bytů řešíme pouze vlastním obchodním týmem Finepu. Vedle výběru vhodné lokality a dispozice bytu pomáháme klientům s individuálními změnami, vybavením interiéru atd. Žádný prostředník nemůže tuto roli nahradit ani garantovat úroveň kvality, kterou Finep pro klienty požaduje. Na druhé straně služby spojené s původní nemovitostí řešíme vlastní realitní kanceláří. V nedávné době navíc naše skupina Finep koupila realitní kancelář Maxima Reality, která patří mezi největší pražské realitky.
2. Určitě ano. Je třeba stanovit minimální úroveň kvality služby, za kterou klient u realitní kanceláře platí. Na trhu funguje příliš mnoho zprostředkovatelů bez adekvátního vzdělání, praxe a finančního zázemí. Prostřednictvím Maxima Reality plánujeme trhu ukázat, že za běžnou cenu je možné získat profesionální servis. Už dávno nejde jen o spárování nabídky a poptávky, v řadě obchodů klienti využívají technické, právní či finanční poradenství.
3. Veškeré změny v nabídce Finepu a Maximy zavádíme na základě podnětů našich klientů. Ve Finepu jsme prodali přes 7500 bytů, Maxima zrealizuje několik tisíc obchodů ročně. Poptávka si sama reguluje fungování bytového trhu.




Zdroj:
Vyšlo 27.10.2014 v E15

CENTRAL GROUP a.s.
Budova EMPIRIA (Motokov – přímo u stanice metra Pankrác), Na Strži 65, 140 00 Praha 4
Infolinky: +420 226 222 222, +420 226 221 111 E-mail: info@central-group.cz

Upozornění: Uvedené údaje a vyobrazení mají pouze informativní charakter a společnost CENTRAL GROUP si vyhrazuje právo na změny.
Aktuální a závazné údaje jsou na vyžádání k dispozici v obchodních místech společnosti.

© Copyright 2017 CENTRAL GROUP a. s.