CENTRAL GROUP - nové byty, domy a nebytové prostory

Studentská architektonická soutěž

Nadační fond pro zdraví dětí
Central Group CENTRAL GROUP a.s.
Budova EMPIRIA (Motokov)
Na Strži 65, 140 00 Praha 4
(přímo u stanice metra Pankrác)
Infolinky: 226 222 222, 226 221 111
Otevřeno: PO - PÁ 8 - 19 hod.
www.central-group.cz
info@central-group.cz


Generováno:
Méně aut u chodníků, konec chaotických sítí kabelů a potrubí. Praha zavádí uliční čáru

27.8.2014, iHNed.cz - Nové pražské stavební předpisy přicházejí s pojmem uliční čára. Ta ovlivní budoucí charakter města na stovky let. Jak konkrétně? Určí uspořádání nových čtvrtí tak, aby zbytečně nevznikaly slepé ulice, a vytlačí rezidenty z parkovacích míst v ulicích.

Praha jasně vymezí, co je soukromé a co veřejné. V nových stavebních předpisech zavádí pojem uliční čára, který charakterizuje veřejné prostranství. Ovlivní i parkování nebo technickou infrastrukturu - síť kabelů a potrubí.

Jde o součást pravidel, která radní schválili v červenci. Týkají se všech staveb v Praze a platit by měla od října. Primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) je označil za "revoluční počin", který hlavní město po patnácti letech výrazně změní. Za malou stavební revoluci je považují i někteří lidé ze stavebního byznysu.

Předpisy upravují výšku budov nebo zakazují budování nových billboardů
Zavedení uliční čáry je podle autorů nových předpisů nejdůležitějším krokem v plánech města. Určuje totiž dlouhodobý charakter místa na stovky let. Jednoduše říká, jak má být město uspořádáno. V budoucnu by tak například neměla vznikat sídliště, kde jsou slepé ulice.

Z plánování měst uliční čára na čas vymizela, jak v Čechách, tak v Evropě. Místo nových ulic vznikaly stavby ve volném prostoru. A spolu s nimi také čtvrtě, kde na sebe ulice nenavazují. I proto se teď uliční čára do stavebních předpisů vrací.

Ulice by například podle nových stavebních předpisů neměly být přeplněné auty. V uličním prostranství tak developeři nebudou moci stavět parkovací místa pro rezidenty. Rezidentská stání by měla vznikat uvnitř bloků, hlavně v garážích.

Předpisy nově definují podobu garáže, která může být uzavřená či otevřená
Přímo na ulici budou moci zaparkovat jen návštěvníci. Developer přitom bude muset brát ohled na charakter místa a nevytvářet rozlehlá parkoviště u domů. "Naše společnost ve svých projektech buduje dostatek rezidentských i návštěvnických stání v rámci budovy už teď. Do ulice umísťujeme jen minimum stání. Vítáme to, protože to ovlivní developerskou výstavbu k vyšší urbanistické kvalitě," řekl serveru IHNED.cz obchodní ředitel společnosti Central Group Jiří Vajner.

Nové stavební předpisy také říkají, že inženýrské sítě musí být soustředěny do uličního prostranství. Dosud se totiž často umísťovaly libovolně, bez ohledu na síť ulic, což v dnešní době způsobuje problémy. "Brání to například úpravám sídlišť. Sítě jsou tam vedeny volně mezi domy, takže nemůžete například vytvořit předzahrádky, vymezit zahrady nebo dělat drobné dostavby," řekl serveru IHNED.cz architekt, urbanista a spoluautor nových předpisů Filip Tittl.

Stavební předpisy jsou jedním ze tří zásadních dokumentů, které určují, jak bude Praha v budoucnu vypadat. Patří k nim ještě Manuál veřejných prostranství a zatím nedokončený územní plán.

Magistrátní Institut plánování a rozvoje, který za dokumenty stojí, se inspiroval především městy, která jsou Praze kulturně nejblíž - Berlínem, Vídní nebo Curychem.




Zdroj:
Vyšlo 27.8.2014 na iHNed.cz

CENTRAL GROUP a.s.
Budova EMPIRIA (Motokov – přímo u stanice metra Pankrác), Na Strži 65, 140 00 Praha 4
Infolinky: +420 226 222 222, +420 226 221 111 E-mail: info@central-group.cz

Upozornění: Uvedené údaje a vyobrazení mají pouze informativní charakter a společnost CENTRAL GROUP si vyhrazuje právo na změny.
Aktuální a závazné údaje jsou na vyžádání k dispozici v obchodních místech společnosti.

© Copyright 2017 CENTRAL GROUP a. s.