CENTRAL GROUP - nové byty, domy a nebytové prostory

Studentská architektonická soutěž

Nadační fond pro zdraví dětí
Central Group CENTRAL GROUP a.s.
Budova EMPIRIA (Motokov)
Na Strži 65, 140 00 Praha 4
(přímo u stanice metra Pankrác)
Infolinky: 226 222 222, 226 221 111
Otevřeno: PO - PÁ 8 - 19 hod.
www.central-group.cz
info@central-group.cz


Generováno:
Nabídka luxusního bydlení roste

16.6.2016, Lidové noviny - Dříve lákali klienty hlavně na co nejnižší cenu, nyní i na exkluzivní zařízení a atraktivní lokalitu. Developeři, kteří doposud výhradně působili v oblasti nižšího a středního cenového segmentu bydlení, se pouštějí do luxusních projektů.

Proč někteří developeři rozšiřují své aktivity směrem k luxusu? "Je to dáno tím, že se dostali k pozemku ve velmi dobré lokalitě, která si vyšší segment kvality bydlení zaslouží," přibližuje jeden z důvodů expanze Michal Marhoul, senior konzultant poradenské společnosti Jones Lang LaSalle (JLL).

Jsou ale i další příčiny. "Rozšiřující se nabídka luxusního bydlení je známkou zvyšující se kupní síly části obyvatel a současně také rostoucích cen celé řady stavebních vstupů," říká Marcel Soural, předseda představenstva společnosti Trigema.

Až 300 000 korun za metr
Realitní odborníci se shodují, že ceny za metr čtvereční v luxusním bytě začínají na sto tisících korunách. V těch nejžádanějších lokalitách se ale mohou vyšplhat až ke 300 tisícům za metr čtvereční. Jak vyplývá ze statistických údajů společnosti Trigema, v prvním čtvrtletí letošního roku byl v Praze největší zájem o byty, v nichž vyšel metr čtvereční na 50 až 60 tisíc korun. Tyto jednotky tvořily 37 procent všech prodejů. Luxusní byty se na celkových prodejích ve stejném období podílely zhruba jedním procentem.

"Poptávka po kvalitním, luxusním bydlení je dostatečná," je přesvědčen Michal Marhoul z JLL. Prokop Svoboda, managing partner společnosti Svoboda&Williams, která se specializuje na obchod s luxusními nemovitostmi, konstatuje, že rostoucí zájemoexkluzivní byty je patrný: "Mnozí developeři kapku zaspali a potenciál luxusního segmentu podcenili, což se teď snaží dohnat."

Byty spadající do luxusní kategorie se ovšem liší nejen cenou. "Musí splňovat všechny parametry náročnější klientely, kterými jsou například exkluzivní lokalita, kvalitní stavební i zařizovací materiály, nadstandardní zabezpečení, dostatek parkovacích míst a podobně," upřesňuje Michal Marhoul z JLL.

Za aktuálně nejdražší byt od Central Group, který se nachází v Rezidenci U Muzea, zaplatí zájemce 33,7 milionu korun. "Již vyjednáváme s potenciálním kupcem," dodává Fialková. Z projektu Park Nikolajka, který developer začal nabízet v září loňského roku, je prodáno šedesát procent bytů, v Rezidenci U Muzea, která je na trhu od letošního dubna, našla již majitele polovina bytů.

Prémiové bydlení nabízí také společnost Trigema. Pětipodlažní bytový dům CSV@Řepy ve vilové čtvrti v Praze 6 nabídne maximálně 24 bytových jednotek. CODECO zase na konci letošního roku dokončí projekt Villa Atrium Bubeneč s deseti byty. Volný je již pouze jeden. Skanska Reality od loňského roku nabízí celkem 29 bytů v exkluzivním projektu Hendlův dvůr na Praze 6. "Na trh s luxusními byty zároveň nově vstoupili někteří developeři, kteří se dříve soustředili na kancelářské prostory," říká Prokop Svoboda. Jako příklad uvádí BPD Development s projektem Royal Triangle.

Luxusní byty se často prodávají až po dokončení
Pražský rezidenční trh zažívá nyní boom, a developerům se tak daří vyprodat podstatnou část projektů ještě před dokončením. V luxusním bydlení je ale postup developerů odlišný a často začnou prodávat byty až po jejich dokončení. To potvrzuje například Central Group. "Je to dáno zejména tím, že developer není tlačen bankovním financováním respektive nutností předprodejů, a také tím, že projekt tímto způsobem vzbudí velkou důvěru, jelikož klient na vlastní oči na místě vidí, jakou kvalitu kupuje," říká Michal Marhoul z JLL.

Konečně limitovaný počet luxusních bytů se nenabízí volně k prodeji, ale developer se snaží přímo oslovovat vybrané klienty. "Zejména u velmi luxusních projektů developer dbá na to, aby se k informacím či cenám dostala pouze ta klientela, která je potenciální cílovou skupinou. Tento postup je logický, jelikož u projektů v takto vysoké cenové úrovni je vhodné vytvořit pro potenciální kupce pocit exkluzivity a jedinečnosti," vysvětluje Michal Marhoul. "Superluxusním nemovitostem veřejný modus prodeje ani moc nesluší," dodává Prokop Svoboda.




Zdroj:
Vyšlo 16.9.2016 v Lidové noviny

CENTRAL GROUP a.s.
Budova EMPIRIA (Motokov – přímo u stanice metra Pankrác), Na Strži 65, 140 00 Praha 4
Infolinky: +420 226 222 222, +420 226 221 111 E-mail: info@central-group.cz

Upozornění: Uvedené údaje a vyobrazení mají pouze informativní charakter a společnost CENTRAL GROUP si vyhrazuje právo na změny.
Aktuální a závazné údaje jsou na vyžádání k dispozici v obchodních místech společnosti.

© Copyright 2017 CENTRAL GROUP a. s.