CENTRAL GROUP - nové byty, domy a nebytové prostory

Studentská architektonická soutěž

Nadační fond pro zdraví dětí
Central Group CENTRAL GROUP a.s.
Budova EMPIRIA (Motokov)
Na Strži 65, 140 00 Praha 4
(přímo u stanice metra Pankrác)
Infolinky: 226 222 222, 226 221 111
Otevřeno: PO - PÁ 8 - 19 hod.
www.central-group.cz
info@central-group.cz


Generováno:

Tisková zpráva 11.4.2016

V rezidenčních projektech lidem chybí menší obchody, restaurace a služby pro domácnost

11.4.2016, Praha - Supermarket, restauraci, pekárnu, ale třeba i prádelnu nebo kadeřnictví by lidé rádi měli v nejbližším okolí svého bydliště. V moderních rezidenčních projektech chtějí nejen přespávat, ale mít také možnost si nakoupit a posedět v restauraci nebo kavárně. Nelákají je ale velké samostatné prodejny, do kterých je třeba jet na nákup autem a které tak mohou vyvolat v okolí jejich bydliště zvýšenou dopravní zátěž nebo problémy s parkováním. Chtějí prostě mít ideálně přímo v domě malý obchod, kde si mohou nakoupit vše potřebné, nebo slušnou kavárnu k posezení s přáteli. Vyplývá to z ankety mezi zájemci o nové bydlení, kterou pravidelně dělá největší rezidenční developer Central Group.

Na otázky odpovědělo v průběhu posledních tří měsíců celkem 505 respondentů, zájemců o nové byty Central Group. Z odpovědí je patrné, že obyvatelé nových bytových areálů si ve svém nejbližším okolí přejí praktické, ale zároveň reprezentativní služby. Central Group podobný průzkum pořádá pravidelně a z výsledků je také jasně zřejmé, že poptávka po doplnění rezidenčních projektů komerčními prostory se zvyšuje. Zatímco loni na dotaz, zda by ve svém bytovém domě uvítali prostory pro obchody a služby, odpovědělo kladně 57 procent, letos již to bylo 59 procent z dotázaných klientů.


„Central Group se dlouhodobě snaží v projektech, kde vidí komerční potenciál, budovat a nabízet prostory pro obchody a služby. Chceme tak směřovat k modernímu pojetí rozvoje území, které má ideálně nabízet kombinovanou funkci pro bydlení i služby na jednom místě tak, jak jsme na to zvyklí z velkých měst západní Evropy,“ řekl šéf Central Group Dušan Kunovský.

Přes 60 procent těch, kteří by si obchodní prostory v bytovém areálu přáli, by pak podle průzkumu dalo přednost spíše menším komerčním jednotkám přímo v přízemí bytových domů než větším obchodům v samostatném objektu v rámci areálu. Důvodem jsou zřejmě obavy z dopravního zatížení okolí v případě provozu většího nákupního centra nebo prodejny. Z hlediska preferovaného využití pak jednoznačně vedou obchody s potravinami a smíšeným zbožím, restaurační provozy a kavárny nebo cukrárny. Naopak fast food nebo obchodně zábavní-centrum si v bezprostřední blízkosti svého bydliště přeje jen málokdo.


Prakticky ve všech svých nově připravovaných bytových areálech již Central Group sází na kombinovanou funkci bydlení, obchodu a reprezentativních služeb. Aktuálně nabízí komerční prostory k prodeji nebo k dlouhodobému pronájmu v lokalitách Žižkova, Zahradního Města, Břevnova nebo Holešovic. Residence Garden Towers na Žižkově je ideálním příkladem stavby, která díky komerčním prostorům v parteru oživí dosud málo využívanou část ulice Olšanská na Žižkově. Projekt počítá se třemi velkými komerčními prostory vhodnými pro prodejnu potravin, reprezentativní restauraci a kavárnu. Kvalitu využití parteru si chce Central Group ohlídat, a proto si komerční prostory ponechá a bude je pronajímat pečlivě prověřeným firmám. Podobným projektem je Park Zahradní Město s komerčními prostory směřujícími do frekventované Švehlovy ulice.




Soubory ke stažení:
  Tisková zpráva 11.4.2016
(dokument PDF)
  Tisková zpráva 11.4.2016
(dokument DOCX)


CENTRAL GROUP a.s.
Budova EMPIRIA (Motokov – přímo u stanice metra Pankrác), Na Strži 65, 140 00 Praha 4
Infolinky: +420 226 222 222, +420 226 221 111 E-mail: info@central-group.cz

Upozornění: Uvedené údaje a vyobrazení mají pouze informativní charakter a společnost CENTRAL GROUP si vyhrazuje právo na změny.
Aktuální a závazné údaje jsou na vyžádání k dispozici v obchodních místech společnosti.

© Copyright 2017 CENTRAL GROUP a. s.