skip to main content

Často kladené dotazy

Na této stránce naleznete odpovědi na nejčastěji kladené dotazy spojené s nákupem nemovitosti u CENTRAL GROUP. Odpovědi jsou tematicky rozděleny. V případě, že jste nenašli odpověď na otázku, která vás zajímá, neváhejte nás kontaktovat pomocí kontaktního formuláře nebo na našich infolinkách 226 222 222, 226 221 111.

Postup při koupi nového bytu

Je možné nezávazně a bezplatně rezervovat vybranou nemovitost?

Ano. Nezávazná rezervace platí 3 pracovní dny. Pokud následně potvrdíte svůj vážný zájem, můžete si nemovitost rezervovat závazně na dalších 7 pracovních dní, aniž byste museli hradit jakoukoliv zálohu.

Jak a kde si mohu sjednat schůzku s obchodním zástupcem?

Nezávaznou individuální prohlídku neprodaných bytů v jakékoliv lokalitě je možné si dohodnout pomocí kontaktního formuláře nebo na telefonních číslech 226 222 222 nebo 226 221 111, a to každý pracovní den od 8 do 19 hodin.

V případě zájmu bude doprava zajištěna firemním vozem od sídla společnosti. V průběhu jedné prohlídky lze navštívit hned několik projektů.

Jakou smlouvu kupující s CENTRAL GROUP uzavírá?

V případě uzavírání smlouvy v průběhu výstavby a dokončování nemovitosti se jedná o Smlouvu o budoucí kupní smlouvě. Tato smlouva řeší všechny okolnosti realizace bytového domu a převodu bytu do vlastnictví klienta. Kupní smlouva se uzavírá po dokončení nemovitosti, nebo v případě, že zájemce kupuje rovnou již dokončenou nemovitost. Na základě Kupní smlouvy dochází k převodu vlastnického práva (včetně příslušného spoluvlastnického podílu na pozemku a společných částech bytového domu) ze společnosti na klienta.

Může si cizinec koupit byt v České republice?

Ano. Od 1. května 2009 mohou jak občané členských států Evropské unie, tak cizinci ze třetích zemí nabývat a převádět nemovitosti v České republice zcela bez omezení. Na katastrálním úřadě již není třeba dokládat trvalý pobyt, průkaz EU nebo uzavírat smlouvu jako právnická osoba.

Jak vysoká je sazba daně z nabytí nemovitých věcí?

Daň z nabytí nemovitých věcí činí 4 % ze základu daně. Od daně je ale osvobozen první úplatný převod nebo přechod vlastnictví (zákonné opatření senátu č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí), to ovšem neplatí pro převod nebytových prostorů (např. ateliérů).

Nabídka společnosti CENTRAL GROUP

Je možné dozvědět se o novinkách společnosti dříve než ostatní?

Pokud si přejete být přednostně informováni o novinkách společnosti CENTRAL GROUP, stačí vyplnit registrační formulář pro odběr novinek. Po vyplnění formuláře a jeho odeslání máte garantováno pravidelné zasílání aktuálních informací o nově zařazovaných lokalitách bytů, o nemovitostech vrácených zpět do prodeje, o akčních nabídkách a aktualitách, a to ještě před jejich oficiálním zveřejněním na firemním webu.

Kde získám podrobné informace o vybraném projektu?

Veškeré aktuální informace o nabízených projektech naleznete na internetových stránkách společnosti www.central-group.cz, které se aktualizují každý pracovní den. Navíc jsou vám k dispozici naši obchodní zástupci, a to od pondělí do pátku od 8 do 19 hodin v sídle společnosti v budově EMPIRIA (Motokov – přímo u stanice metra Pankrác).

Co je cena ALL INCLUSIVE?

U základního financování garantujeme pevné a konečné ceny všech nabízených bytů. V ceně je vždy pozemek, vysoký standard provedení (výběr z mnoha typů kvalitních koupelen, podlah a dveří, bezpečnostní vstupní dveře), parkovací stání, sklepy, balkony, terasy, předzahrádky, zimní zahrady, prodloužená záruka na kvalitu a případné určené příplatkové položky.

Je možné navštívit nějaké ukázkové byty?

Každý zájemce může navštívit ukázkové byty společnosti CENTRAL GROUP, a to vždy od pátku do neděle od 12 do 17 hod. Více informací naleznete na stránce ukázkových bytů.

K čemu slouží Osobní internetové stránky a jak k nim získám přístup?

Díky Osobním internetovým stránkám můžete online komunikovat s pracovníky společnosti, sledovat postup výstavby a proběhlých plateb i hodnotit svou spokojenost se službami firmy. Také je zde možné dohodnout výběr koupelny, podlah a dveří v rámci standardního provedení nebo sjednávat klientské změny. Přístupové údaje získáte při podpisu prvotní smlouvy na nový byt.

Co je to ateliér?

Ateliér je nebytový prostor s koupelnou i kuchyňskou částí. Tato nebytová jednotka odpovídá vybavením i technickým provedením běžným bytům. Z důvodu funkčního určení pozemku v územním plánu nebo z důvodu nižšího denního osvětlení nebo vyšší hlučnosti však nemá charakter běžného bytu. Tím, že se nejedná o byt, není možné se v ateliéru přihlásit k trvalému pobytu. Ateliér také není osvobozen od daně z nabytí nemovitých věcí ve výši 4 %. Ateliér je však finančně výrazně výhodnější než běžný byt stejné velikosti. Stejně jako v případě bytu je možné i na koupi ateliéru čerpat hypotéku. Klient, který je plátcem DPH, navíc ušetří při koupi ateliéru DPH ve výši 21 %.

O společnosti CENTRAL GROUP

Kdy byla společnost CENTRAL GROUP založena?

Společnost CENTRAL GROUP byla založena Mgr. Dušanem Kunovským, LL.M. v roce 1994. Za dobu své existence úspěšně dokončila více než 170 rezidenčních lokalit.

Proč si mám vybrat právě společnost CENTRAL GROUP?

Pro volbu společnosti CENTRAL GROUP při pořizování vašeho nového bydlení hovoří nejméně 12 objektivních argumentů. Díky nim je společnost CENTRAL GROUP jednoznačně největším rezidenčním stavitelem a investorem nové bytové výstavby v České republice s největším podílem na trhu a nejširší nabídkou lokalit k bydlení. Přehledně seřazené argumenty naleznete na tomto webu v sekci Proč si vybrat CENTRAL GROUP.

Možnosti financování

Zajišťuje CENTRAL GROUP hypoteční úvěry?

Ano. Přímo v sídle společnosti CENTRAL GROUP působí hypoteční specialisté. S námi vyřešíte vše na jednom místě – od porovnání nabídek přes podpis žádosti o hypotéku až po následné čerpání a splácení úvěru. Hypoteční konzultace jsou zcela zdarma. Nehradíte ani poplatky, které si banky standardně účtují, jako např. poplatek za ocenění nemovitosti, zpracování hypotéky či rezervaci finančních prostředků.

Jaké jsou hlavní výhody hypotečních konzultacích CENTRAL GROUP?

Mezi hlavní výhody hypotečních konzultací od CENTRAL GROUP patří zejména úspora peněz a času klienta, nejvýhodnější úrokové sazby od největších spolupracujících bank, možnost ukončení smlouvy v případě neschválení hypotečního úvěru bez jakýchkoliv sankcí, zajištění souladu smlouvy s CENTRAL GROUP a úvěrové smlouvy, zajištění plnění všech povinností plynoucích ze smlouvy ve sjednaných termínech a čerpání hypotéky bez starostí. Více o jednotlivých výhodách hypotečních konzultací CENTRAL GROUP naleznete na tomto webu v sekci zvýhodněná Hypotéka CENTRAL GROUP.

Jaké možnosti financování společnost CENTRAL GROUP nabízí?

Nabízíme nejširší možnosti financování na českém trhu nového bydlení. Po podpisu smlouvy zaplatíte jen 10 % kupní ceny a na zbývající část ceny můžete využít hypoteční úvěr, Individuální financování nebo možnost Kombinovaného financování s hypotékou 80 %. Jako jediný rezidenční stavitel na trhu umožňujeme klientům užívání dokončených bytů již před úhradou celé kupní ceny.

Jaké jsou základní podmínky pro získání hypotečního úvěru?

Hlavní podmínkou pro získání hypotečního úvěru je schopnost žadatele hypoteční úvěr řádně splácet (tzv. bonita). Hypoteční specialisté CENTRAL GROUP jsou klientovi ihned schopni sdělit požadavky na jeho minimální příjmy a klient tak může výběr nového bytu přizpůsobit svým finančním možnostem. Svou bonitu si klienti mohou ověřit buď osobně v sídle společnosti, na telefonním čísle 226 221 043 nebo e-mailem na adrese uvery@central-group.cz. Případné dotazy lze hypotečním specialistům CENTRAL GROUP adresovat také on-line zde.

Co potřebuji k vyřízení hypotečního úvěru?

Veškerou administrativu spojenou s vyhotovením a podáním žádosti o úvěr pro klienta zajišťují hypoteční specialisté CENTRAL GROUP zdarma. Klient pouze předává potřebné doklady – vedle dokladů totožnosti se jedná o doklady o příjmech a výdajích klienta, které slouží pro ověření jeho schopnosti hypoteční úvěr splácet. Všechny zbývající podklady pro schválení hypotéky již zajišťují hypoteční specialisté CENTRAL GROUP samostatně, bez administrativního zatížení na straně klienta. Díky tomu, že CENTRAL GROUP spolupracuje se všemi významnými bankovními ústavy, je vyřízení žádosti o hypoteční úvěr výrazně zrychlené a pro klienta velmi zjednodušené.

Provedení a vybavení bytů

Jaký je rozdíl mezi vysokým standardem provedení KOMFORT, luxusním provedením REZIDENCE a exkluzivním provedením PREMIUM?

Společnost CENTRAL GROUP realizuje všechny své projekty ve třech hlavních standardech provedení. Vysoký standard provedení KOMFORT, luxusní standard provedení REZIDENCE a exkluzivní standard provedení PREMIUM se liší především v šířce sortimentu použitých materiálů, jejich barev a povrchových úprav. Pro detailní popis toho, do jakého standardu provedení spadá vámi vybraná nemovitost a co tento standard přesně obsahuje, navštivte sekci Varianty standardního provedení na tomto webu.

V rámci standardního provedení má každý klient právo si do stanoveného termínu uvedeného v Konkretizačním listu vybrat z nabídky standardních obkladů, dlažeb, podlahových krytin a vnitřních dveří. Za výběr v rámci standardu klient nic nepřiplácí a pouze svým podpisem potvrdí svůj výběr. Tento výběr klient provádí ve vzorkovně v sídle společnosti CENTRAL GROUP s naším konzultantem.

Je možné si připlatit a získat tak luxusní provedení REZIDENCE?

Ti klienti, kteří si hodlají objednat provedení nad rámec standardu, mají možnost si do stanoveného termínu vybrat ze širokého výběru tuzemských i zahraničních příplatkových materiálů. Výběr příplatkových obkladů, dlažeb, zařizovacích sanitárních předmětů, příplatkových podlahových krytin, příplatkových vnitřních dveří, výběr kuchyňských linek (komplexního řešení včetně spotřebičů, osvětlení a obkladů) a vestavěných skříní na míru lze provádět jak ve vzorkovně v sídle společnosti, tak ve vzorkovnách smluvních dodavatelů.

Jak je to s měřiči tepla pro jednotlivé bytové jednotky?

Vodoměry studené a teplé vody jsou umístěny v bytě v instalační šachtě. Měřič spotřeby tepla bytu je umístěn zpravidla pod uzamčením na chodbě domu. Každý byt má tedy samostatné měření spotřeby vody i tepla.

S jakými dodavateli společnost CENTRAL GROUP spolupracuje?

Při realizaci staveb se používají osvědčené kvalitní materiály od předních výrobců. Zájemci si mohou vybírat ze široké nabídky firem, které dodávají kuchyně, skříně na míru, svítidla, žaluzie, rolety a další produkty a služby.

Kde si mohu prohlédnout nabídku vnitřního vybavení bytů?

Nabídku koupelen, podlahových krytin, kuchyní a vestavěných skříní je možné si osobně prohlédnout ve vzorkovně, která se nachází v sídle společnosti. Zájemci o nové bydlení zde naleznou také ukázky svítidel, interiérových a bezpečnostních dveří, zabezpečovacích zařízení a mnoho dalšího.

Mohu si vybrat kuchyňskou linku včetně spotřebičů?

Ano, ve vzorkovně společnosti je možné vybírat také kuchyňské linky včetně spotřebičů.

Jak je garantována kvalita staveb? Jakou nabízíte záruku?

Všechny stavby CENTRAL GROUP jsou z osvědčených kvalitních materiálů předních výrobců. Každá stavba je prověřována třemi liniemi pokročilé interní kontroly. Díky tomu můžeme nabídnout prodlouženou záruku 3 roky na kvalitu našich staveb.

Ostatní

Co je to "Prohlášení vlastníka budovy"?

Prohlášení vlastníka budovy je právní dokument, kterým se v budově vymezují bytové a nebytové jednotky a určují společné části budovy, a to za podmínek stanovených v Občanském zákoníku.

Vkladem prohlášení vlastníka do katastru nemovitostí vznikají jednotky jako samostatně převoditelné nemovitosti. Přičemž dosavadní vlastník budovy se stává vlastníkem každé jednotky v budově a vlastníkem společných částí budovy. Následně pak dosavadní vlastník budovy převede jednotky do vlastnictví zájemců o koupi bytu, kdy součástí jednotek je také příslušný spoluvlastnický podíl na společných částech budovy a na pozemcích, které jsou k budově přiřazovány rovněž prostřednictvím prohlášení vlastníka.

Mám lukrativní pozemek na prodej, na koho se mám obrátit?

Hledáme pozemky a brownfieldy pro výstavbu minimálně 100 bytů nebo minimálně 20 rodinných domů v jedné lokalitě. Zájem je však zejména o větší pozemky (i brownfieldy) a projekty.

Pro nezávaznou konzultaci ohledně možného prodeje Vašeho pozemku kontaktujte pověřené pracovníky společnosti CENTRAL GROUP na e-mailové adrese nakup@central-group.cz nebo na telefonních číslech 603 177 579 nebo 605 232 093.

Co je to "Společenství vlastníků jednotek" a jak vzniká?

Společenství vlastníků jednotek je speciální typ právnické osoby, která se stará o řádné fungování a správu bytového domu. V domech, kde buď všechny, nebo alespoň tři jednotky jsou, či v budoucnu budou, ve vlastnictví tří různých vlastníků jej zakládá původní vlastník v rámci prohlášení vlastníka nebo první tři vlastníci jednotek schválením stanov. Právní subjektivita této právnické osoby je omezena zákonem: společenství je způsobilé vykonávat práva a zavazovat se pouze ve všech věcech spojených se správou, provozem a údržbou společných částí domu včetně činnosti související s provozováním technického zařízení v domě, které slouží jiným subjektům (např. kotelny, výměníky apod.).

Jaké jsou výhody pořízení nového bytu

Při pořizování bydlení do osobního vlastnictví každý řeší základní dilema: Koupit zcela nový byt, anebo sáhnout po bydlení, které už několik majitelů mělo, a které bylo postaveno třeba i před desítkami let? Rozhodnutí mezi starým a novým není úplně jednoduché. Odborníci se ale shodují, že výhody nového bydlení většinou převažují. Více zde.

Výhody a nevýhody energeticky úsporných staveb

Energetická úspornost je zaklínadlem dneška. A tak není divu, že se stala také jedním z hlavních požadavků budoucích majitelů nových bytů. Vzhledem k neustálému růstu cen energií je logické, že zájemci o nové bydlení kladou velký důraz na to, aby spotřeba energií, a tím i náklady na vytápění jejich bytů, byly do budoucna co nejnižší. Povinnou četbou by tak pro zájemce o nové bydlení měl být energetický průkaz budovy, který je dnes součástí všech novostaveb. Více zde.