Ten dělá to a ten zas tohle a všichni dohromady stavíme byty. Od architektů po technickou analytiku, od administrativy přes inženýring až po projektanty. Je nás více než 250. Jsme Central Group. Největší rezidenční stavitel v České republice. Tým lidí, kteří za posledních 25 let postavil více než 13.000 bytů. A taky různorodá parta individualit vytvářející jednotlivá oddělení s řadou „specifik.“ Chápeme, že při rozhodování o vašem budoucím zaměstnání není od věci vědět, s kým budete trávit osm hodin denně. Nabízíme vám tedy „ochutnávku“ vašich budoucích kolegů. Jakési nastínění atmosféry na jejich oddělení. Necenzurované, neupravované, nevylepšované. Napsáno jejich vlastními slovy, zachyceno jejich vlastními objektivy. Rozhodněte se sami, jestli se chcete přidat.

Úsek PR

Úsek public relations

Co vlastně děláš v té vaší firmě, když zrovna nejsi v televizi? Touhle otázkou mě trochu překvapil o víkendu tatínek. Myslela jsem si, že přece jen alespoň tuší, co celý svůj dospělý život dělám. Když už tedy ani ti nejbližší nevědí, co to PR je, tak možná bude stát za to vysvětlit i vám, našim kolegům, co vlastně děláme, když zrovna nejsme v televizi.

Všeobecná představa PRisty je blond slečna, která sedí u kávy a vede rádoby moudré řeči. Specifický nádech tomuto povolaní pak dala Samantha v Sexu ve městě. Ad absurdum pak naši profesi ukazuje film Vrtěti psem, který ale vlastně není až tak daleko od pravdy.

A jaká je tedy ta naše každodenní realita?

Natáčení s televizí je skutečně jen tou špičkou ledovce. Nějaké zajímavé téma z našeho oboru se nám podaří dostat do České televize tak jednou za měsíc. A samotné natáčení je až na konci dlouhé předchozí práce. Je třeba totiž budovat vztahy s redaktory a jejich nadřízenými v televizích, nabízet jim zajímavá témata a pokud si některé z nich vyberou, tak jim zajistit atraktivní prostředí pro natáčení, mít připravené zajímavé vyjádření a možné varianty odpovědí na všemožné dotazy, a nakonec absolvovat stresující půlhodinové natáčení ze kterého televize použije pětivteřinovou větu, obvykle tu z vašeho pohledu vůbec nejméně povedenou. A podobné je to i s ostatními médii.

Náš obor se jmenuje public relations, jde tedy o vztahy s veřejností a ty je třeba pěstovat a opečovávat. S novináři je to nejefektivnější na neformálních schůzkách, při kterých se snažíme nenápadně zasévat podvědomé informace o tom, co naše firma dělá, jak a proč. To se navenek tváří jako to trousení moudra u kafíčka. Na ně pak navazuje pravidelná masáž co nejkvalitněji zpracovaných co možná nejzajímavějších témat z oboru formou tiskových zpráv. To je tedy ta proaktivní část naší práce. Díky ní, se nám pak množí také možnosti reagovat na dotazy novinářů a v této reaktivní rovině, je nejdůležitější být vždy rychlí a odpovídat okamžitě a zajímavě. Jedna kolegyně mluvčí poměrně významné firmy je pověstná tím, že na jakýkoli telefonát novinářů odpovídá: „To já fakt teď nevím, jsem zrovna na nehtech (popřípadě u kadeřníka)“ To je samozřejmě ideál, ke kterému doufám, se jednou také v CENTRAL GROUP propracujeme??

Kromě klasických médií jsou tady také média sociální. Mimo facebooku CENTRAL GROUP máme čtyři další profily – Luxusní rezidence v Praze, Residence Garden Towers, kterou časem chceme přeměnit na obecně žižkovsky zaměřený profil, ruskojazyčný facebook a také Nadační fond pro zdraví dětí. Image CENTRAL GROUP jako kvalitního zaměstnavatele budujeme na síti Linked-in, nově jsme zřídili Instagram. Jen na facebook musíme vyprodukovat 8 – 12 příspěvků s fotografií týdně. A nezapomínejme také na intranet. Ještě před dvěma lety, když jsem do firmy nastoupila se zdálo, že prosadit nějakou formu interní komunikaci bude neřešitelný úkol. Nakonec se to povedlo a letos budeme mít i nový intranetový systém. Budujeme také vztahy s odbornou veřejností, s různými svazy, institucemi a také s konkurenty. Připravujeme naše představitele k vystoupení na různých oborových konferencích. Chystáme akce pro veřejnost atd. atd.

Tím vším se snažíme na všech možných frontách vytvářet pozitivní image společnosti. O tom, že se nám to daří, svědčí čísla. Těmi vás ale zatěžovat nebudeme. Věříme, že jste si obratu v naší vnější prezentaci za poslední dva roky všimli.

Top